Logo Město v pohybu

E-learningová platforma pro participaci
v městském plánování udržitelné dopravy

Vytvořeno CDV, v. v. i.
za podpory Ministerstva dopravy ČR

Logo Kurz participace

Jak začít

Možnosti užití komunikačních nástrojů

Obsahem komunikační strategie k projektu je mimo jiné stanovení komunikačních nástrojů, které budou v průběhu zpracování plánu využity pro komunikaci s odbornou a širokou veřejností. Výběru vhodných komunikačních nástrojů předchází analýza toho, jaké kanály a nástroje město aktuálně využívá pro komunikaci s veřejností, kterou provádí zpracovatel ve spolupráci se zadavatelem v rámci realizačního týmu. Podstatné je i to, do jakých kampaní se město v minulosti zapojilo či jaké kampaně uskutečňuje a jestli je možné je využít pro komunikaci a propagaci plánu udržitelné městské mobility mezi veřejností.

Komunikační nástroje jsou voleny podle cílových skupin participačního procesu konkrétního města. V následujícím přehledu jsou uvedeny nástroje/komunikační kanály, které je možné využít ke komunikaci plánu, včetně jejich možného obsahu a cílových skupin. Přehled vychází z praxe v českých městech a obvykle dostupných komunikačních kanálů.

Komunikační nástroj/kanál Příklady komunikovaného obsahu Cílová skupina
web projektu představení projektu a řešitelů, harmonogramu realizace, možností zapojení veřejnosti do tvorby projektu, sdílení finálních dokumentů, prostor pro zasílání podnětů přes online formulář směrem ke zpracovateli instituce, zainteresované subjekty, široká veřejnost
web města články, aktuality, pozvánky, fotografie aj.; odkaz na web projektu instituce, zainteresované subjekty, široká veřejnost
zpravodaj (tištěný/elektronický) aktuality z realizace projektu, pozvánky na akce s veřejností, detailnější informace k vybraným výstupům a zjištěním zainteresované subjekty, široká veřejnost
výstupy v médiích, tiskové zprávy základní informace o projektu, realizovaných a připravovaných aktivitách (průzkumech, participačních aktivitách), reakce na vnímání plánu, aktuální události zainteresované subjekty, široká veřejnost
Facebookový profil projektu propagace aktivit v projektu, komunikace důležitých témat a zjištění projektu, informace o projektu
Facebookový profil města sdílení akcí projektu a možností participace, informace o aktivitách v rámci projektu široká veřejnost
Instagramový profil města fotografie a příspěvky z dění v rámci zpracování projektu široká veřejnost
Twitter, LinkedIn, YouTube aktuality a mimořádné události (Twitter), oznámení a sdílení pozvánek (LinkedIn), záznamy a nahrávky (např. z veřejných projednání, propagační a informační videa, aj.) zainteresované subjekty, široká veřejnost
videospot vzdělávací, osvětové a informační videozáznamy slouží k podpoře participace a šíření povědomí o projektu a principech udržitelné mobility zainteresované subjekty, široká veřejnost
brožury/letáky propagace projektu a souvisejících aktivit zainteresované subjekty, široká veřejnost
plakáty/citylight vitríny, bannery, informační stojany propagace a informování o realizaci a aktivitách projektu při realizaci kampaní a setkání s veřejností široká veřejnost
kontaktní místo obecné informace o projektu, o jeho tvorbě a aktivitách (současně místo pro sběr podnětů) široká veřejnost
ambasador podpoření tématu projektu a udržitelné mobility sloužící k pozitivnímu přijetí řešených témat a navrhovaných (místní politik, veřejně známá osobnost, umělec, organizátor společenského života či výrazná osobnost místního sdružení) široká veřejnost
dopis vedení města propagace akcí s účastí veřejnosti, pozvání zainteresovaných stran na jednotlivé akce a projednání instituce, zainteresované subjekty, široká veřejnost

Předchozí kapitola

Kampaně a jejich potenciální přínosy

Další kapitola

Typy specifických skupin a osvědčené způsoby pro jejich zapojení